Pagina's

vrijdag 15 mei 2015

7 dingen waar ik blij van word ♥

Haai people!

Omdat ik jullie nog niet ken en jullie mij ook bijna niet, is het vandaag tijd om 7 dingen met jullie te delen waar ik blij van wordt. Enjoy! :)



De zon. De zon zorgt er bij mij gewoon voor dat ik positiever tegen dingen aankijk en dat ik me blijer voel. Je kijkt naar buiten en het is heerlijk licht en zonnig. Hoe fijn is het gevoel wat dan opgeroepen wordt! De zon vind ik altijd fijn, al is het als deze 's ochtends opkomt of 's avonds ondergaat. Of als het berekoud is en je aan het schaatsen bent met een uitzicht op een strakblauwe lucht met een heerlijk zonnetje. Of als je een fietstocht aan het fietsen bent. Of... vul het zelf maar in, de zon is gewoon geweldig! (voor alles)

Bron foto

Berichtje. Ik vind het heerlijk om een onverwachts, lief berichtje te krijgen of om een kaartje op de mat te zien liggen met mijn naam erop. Hoe fijn is het om te weten dat iemand aan je denkt en de moeite neemt om je een berichtje of kaartje te sturen!
Als je iemand blij wilt maken, doe dan dit, het werkt volgens mij bij heel veel mensen altijd!

Herinneringen ophalen. Ik kan me zó gelukkig voelen na een avondje afgesproken te hebben met vriendinnen en heel veel herinneringen te hebben opgehaald, dat ik er de volgende dag nog steeds met een grote glimlach aan terugdenk. Door de herinneringen op te halen voel je soms weer even dat sfeertje van toen (die je hoogstwaarschijnlijk 10 keer mooier hebt gemaakt in je gedachten dan dat het daadwerkelijk was, maar goed) dat het een glimlach van oor tot oor op je gezicht kan laten verschijnen. (Tenminste, zo werkt dat bij mij;D)

Plaatjes. Ik vind het heerlijk om mooie plaatjes te bekijken, op Pinterest of Instagram bijvoorbeeld. Hierdoor krijg ik zoveel inspiratie en kijk ik door een soort 'bril van camera' om mee heen. Hiermee bedoel ik dat ik alles wat ik zie bekijk op een manier van: hoe zou ik dit mooi op de foto kunnen zetten, zodat andere mensen met mij kunnen genieten van deze mooie spulletjes?
Heeeeeerlijk!


Bron foto

Liedje. Je herkent het misschien wel: je loopt in een winkel of luistert muziek uit de afspeellijst van een vriend/vriendin en plotseling komt jouw favoriete liedje langs, zonder dat je dat verwachtte. Daar word ik zó blij van! Helemaal als ik me een beetje rot voelt, dan kijk ik meteen weer een stuk positiever naar de dingen om me heen!

Mijn ritueeltjes. Dit klinkt heel raar, maar ik wordt hier wel echt blij van dus ook dit zet ik in het rijtje. Al is het als ik 's avonds naar bed ga of als ik 's ochtends wakker word, ik heb zo mijn vaste, kleine, rare ritueeltjes: zalfje hier, zalfje daar, deurstopper op een bepaalde plek... En als ik wakker wordt: raam open, deurstopper op díe ene, speciale manier voor de deur... Het klinkt heel vreemd, maar ik word er gewoon blij van als ik mijn ritueeltjes heb gedaan. En nee, ik heb geen dwangstoornis ofzo, het is alleen een rare tic;D

DE ZEE. De zee is zo O N T Z E T T E N D fijn! Ik vind het heerlijk om 's avonds (of overdags) een wandeling langs de branding te maken met het geluid van brekende golven op de achtergrond, daar word ik echt heel rustig van. En ooit las ik ergens dat er nooit iemand is die ruzie maakt in de zee: volgens mij ben ik het daar helemaal mee eens. Want hoe ontzettend ontspannen voel jij je als je in de zon door de zee dobbert? Bij mij lijkt het dan wel alsof je je nergens zorgen om hoeft te maken en je alleen maar kunt genieten van de zee. Just LOVE ♥


Bron foto


Herkenden jullie je in 1 van deze 7 dingen? En waar word jij gelukkig van?

Tot snel!
Liefs, Caren

1 opmerking:

  1. Wat een leuk en vrolijk lijstje! Ik word de afgelopen dagen ook zo blij van de zon, je gaat 't ook meer waarderen als het zeldzamer is :-)

    BeantwoordenVerwijderen